تاریخ : پنجشنبه, ۱۱ دی , ۱۳۴۸ Monday, 16 September , 2024
2

دیسپاچینگ فوق توزیع برق شمال خوزستان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 2601
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

بازدیدها: 0 دزفول – ایرنا – معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: دیسپاچینگ فوق توزیع  شمال خوزستان برای مدیریت بهینه شبکه فوق توزیع شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه راه‌اندازی شد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اصغر خدامرادمنگری روز شنبه با بیان اینکه راه اندازی این […]

بازدیدها: 0

دیسپاچینگ فوق توزیع برق شمال خوزستان راه‌اندازی شد

دزفول – ایرنا – معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: دیسپاچینگ فوق توزیع  شمال خوزستان برای مدیریت بهینه شبکه فوق توزیع شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اصغر خدامرادمنگری روز شنبه با بیان اینکه راه اندازی این دیسپاچینگ نقش موثری در بهبود مدیریت و کنترل شبکه برق ناحیه شمال خوزستان خواهد داشت، ادامه داد: ناحیه شمال خوزستان با دارا بودن ۳۲ پست انتقال و فوق توزیع، ۵۱ خط و پنچ نیروگاه بزرگ و کوچک در تامین برق منطقه و استان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: دیسپاچینگ فوق توزیع امور بهره‌برداری شمال خوزستان در حال حاضر با احداث ساختمان، تامین تجهیزات و استقرار نیروی انسانی راه‌اندازی و در حال کنترل شبکه است.

خدامرادمنگری اضافه کرد: برای کنترل بهتر شبکه برق منطقه‌ای خوزستان چندین دیسپاچینگ دیگر نیز احداث و بر اساس اولویت راه اندازی خواهند شد.

وی گفت: علاوه بر دیسپاچینگ فوق توزیع شمال خوزستان، دیسپاچینگ‌های جنوب‌غرب و دیسپاچینگ فوق توزیع خوزستان مسئولیت کنترل شبکه انتقال وفوق توزیع را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

دیسپاچینگ در نیروگاه‌های بزرگ و شبکه‌های قدرتی مانند نیروگاه‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنترل تمامی بخش ها را در این نیروگاه‌ها اعم از تولید، انتقال و توزیع بر عهده دارد.

لینک کوتاه : http://dezonlin.ir/?p=2601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.